1. WYSZUKIWARKA

Aktywne pole z ikoną lupy - wpisując w to pole ciągi tekstowe możemy szybko przeszukać całą bazę doul. Informacje po jakich możemy szukać to: imię , nazwisko , miasto , województwo. Przykładowo jeżeli chcemy znaleźć doulę z Warszawy w pole wyszukiwarki możemy wpisać: Warsz, Warsza, Warszawa itp. 

 

 

2. Formularz rejestracyjny

POLA FORMULARZA:

Login - login jest unikalnym identyfikatorem Użytkownika w bazie danych i jednocześnie jest przedrostkiem adresu e-mail oraz subdomeny oferowanej przez serwis Doula.pl. Jeżeli w miejsce login wpiszemy imię i nazwisko oddzielone kropką anna.kowalska to otrzymany adres e-mail będzie miał postać anna.kowalska@doula.pl, a adres subdomeny ( strony www ) to anna.kowalska.doula.pl. Login może zawierać od 3 do 20 znaków, tylko małe litery bez polskich znaków, cyfry, myślnik lub kropkę jako separator.

E-mail - podany w tym polu adres jest niezbędny do założenia konta, służyć będzie do odbierania komunikatów technicznych od serwisu i korespondencji z administratorem. Po utworzeniu konta można go zmienić. Adres ten nie będzie nigdy prezentowany publicznie na profilu Użytkownika. Domyślnym adresem e-mail Użytkownika jest adres który otrzyma w serwisie i będzie miał postać login@doula.pl.

Hasło - hasło może składać się z dowolnego ciągu od 4 do 20 znaków. Po założeniu konta można dokonać zmiany hasła na kartach profilu Użytkownika w menu Zmiana hasła.

Adres, Kod pocztowy, Miejscowość, Telefon - są to pola obowiązkowe przy rejestracji ale prezentowane publicznie na profilu będą tylko za zgodą Użytkownika. Zgodę taką można wyrazić już przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego albo po założeniu konta w menu Zmiana danych.

Województwo - pole wyboru. Parametr wykorzystywany przy wyszukiwaniu.

Adres strony - jeżeli posiadamy własną stronę internetową w tym polu warto wpisać jej adres w formacie http://www.mojastrona.pl. Jedną z usług serwisu jest subdomena w postaci http://login.doula.pl, która domyślnie przekierowuje na profil Użytkownika. Jeżeli w polu adres strony będzie wpisany adres waszej prywatnej strony to automatycznie po wpisaniu adresu http://login.doula.pl w przeglądarce zostaniemy przekierowani na stronę http://www.mojastrona.pl. Pole to można uzupełniać i modyfikować też po założeniu konta w menu Zmiana danych

 

3. Profil Użytkownika

Profil Użytkownika jest miejscem gdzie dostępne są wszystkie informacje o Użytkowniku i jego publikacje. Po zalogowaniu automatycznie jesteśmy przenoszeni do profilu. Na profil można też przejść za pomocą subdomeny, wybierając Użytkownika z listy dostępnej na dole pierwszej strony serwisu lub w menu doule.

KARTY PROFILU UŻYTKOWNIKA:

Informacje Ogólne - zawsze prezentowane są tu dane takie jak: Imę i Nazwisko , Województwo, Data rejestracji w serwisie oraz adres e-mail otrzymany od serwisu w postaci login@doula.pl. Pozostałe dane takie jak adres zamieszkania/prowadzenia działalności, telefon, kontakty skype, gadu gadu, profil na facebook i inne prezentowane są dopiero gdy Użytkownik je udostępni. Po zalogowaniu się do profilu na tej karcie pojawi się menu Zmiana danych, Zmiana hasła, Dodaj zdjęcie oraz licznik wizyt na profilu lub stronie domowej za pośrednictwem subdomeny login.doula.pl.

Dyplomy i certyfikaty - karta do prezentowania skanów dyplomów i certyfikatów. Po zalogowaniu się na konto dostępne będzie menu Dodaj dyplom lub cetryfikat. Dodawać można pliki w formacie JPG lub PDF o rozmiarze nie większym niż 64 MB.

Wydarzenia - karta do publikacji wydarzeń które mogą być ważne dla matek. Po zalogowaniu pojawi się menu Dodaj wydarzenie.
Kliknięcie na przycisk menu uruchomi formularz z edytorem gdzie możemy wpisać dowolną treść, wstawić zdjęcia lub odsyłacze do innych stron. Warto do każdego wydarzenia dopisać listę Tagów (słów kluczowych) które kojarzą się bezpośrednio z nim. Pozwoli to wyszukiwać wydarzenia po Tagach w menu serwisu wydarzenia. Każde wydarzenie przed upublicznieniem w serwisie wymaga akceptacji Moderatora.
Wydarzenie można swobodnie modyfikować, zapisać jako szkic do momentu przesłania do moderacji. Po wysłaniu do moderacji każda kolejna zmiana już upublicznionego tekstu będzie wymagała akceptacji Moderatora.

Polecane linki - karta do publikacji odnośników do innych stron i serwisów poświęconych tematyce okołoporodowej, dulowania i opiece nad dzieckiem w pierwszych miesiącach życia. Po zalogowaniu pojawi się menu Dodaj nowy link. Kliknięcie na przycisk menu uruchomi formularz z edytorem gdzie możemy wpisać dowolną treść, wstawić zdjęcia lub odsyłacze do innych stron. Warto do każdego linku dopisać listę Tagów (słów kluczowych) które kojarzą się bezpośrednio z nim. Pozwoli to wyszukiwać linki po Tagach w menu serwisu polecane linki. Każdy odnośnik przed upublicznieniem w serwisie wymaga akceptacji Moderatora.
Link można swobodnie modyfikować, zapisać jako szkic do momentu przesłania do moderacji. Po wysłaniu do moderacji każda kolejna zmiana już upublicznionego odnośnika będzie wymagała akceptacji Moderatora.

Artykuły - karta do publikacji własnych artykułów. Po zalogowaniu pojawi się menu Dodaj nowy artykuł.
Kliknięcie na przycisk menu uruchomi formularz z edytorem gdzie możemy wpisać dowolną treść, wstawić zdjęcia lub odsyłacze do innych stron. Warto do każdego artykułu dopisać listę Tagów (słów kluczowych) które kojarzą się bezpośrednio z nim. Pozwoli to wyszukiwać artykuły po Tagach w menu serwisu artykuły. Każdy artykuł przed upublicznieniem w serwisie wymaga akceptacji Moderatora.
Artykuł można swobodnie modyfikować, zapisać jako szkic do momentu przesłania do moderacji. Po wysłaniu do moderacji każda kolejna zmiana już upublicznionego tekstu będzie wymagała akceptacji Moderatora.

4. POCZTA

Skrzynka pocztowa o pojemności 50MB jest zakładana na serwerze największego w Polsce dostawcy usług internetowych home.pl. Korzystać ze skrzynki możemy przy pomocy WebMaila ( aplikacji www) dostępnego po kliknięciu w menu poczta na głównej stronie serwisu Doula.pl lub pod adresem https://poczta.home.pl. Z poczty można korzystać też za pomocą dowolnego programu pocztowego przy wykorzystaniu portokołu POP lub IMAP.

Przykładowe ustawienia dla programów pocztowych:

Adres e-mail: uzytkownik@doula.pl
Nazwa użytkownika: uzytkownik@doula.pl
Hasło: haslouzytkownika

Serwer poczty przychodzącej (POP3): pop3.doula.pl (opcjonalnie port dla SSL: 995)
Serwer poczty przychodzącej (IMAP): imap.doula.pl (opcjonalnie port dla SSL: 993)
Serwer poczty wychodzącej (SMTP): smtp.doula.pl (opcjonalnie port dla SSL: 465)

Przy użyciu protokołu IMAP sugerujemy najpierw zalogować się przez WebMaila w celu wygenerowania przez serwer domyślnych katalogów.